söndag 7 mars 2010

Laxsjövanten


Vill bara berätta om vad jag haft för mig i Jul och nyår på stickfronten. Förutom att sticka massor av julklappar bestående av mössor och vantar så har jag designat en Laxsjövante. Mönstret till den kommer från en gammal strumpa från Laxsjö socken närmare bestämt i från Storåbränna. När jag flyttade hit för några år dsedan så fick jag en provlapp med mönstret på. Jag tänkte att det här ska nog gå att använda. Det gjorde det också. Jag har stickat tröjärmar till en folkdräktsliknande tröja och sedan en stickad figurnära tröja i rött och svart.




Nu i helgen har jag också designat en vante och gjort beskrivning på den. Det var jättekul och jag är nöjd med resultatet. Lägger ut en bild så att ni som vill får se den. Vanten stickade jag på st 2 i Indecita, 100 % Alpaka som är mitt favorit garn. Otroligt mjukt och skönt att sticka med och ha på sig. Vantarna finns på hemsidan för försäljning. www.laxsjofiske.se

Sticka lugnt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar